onsdag 23 mars 2011

Sprakresa till Sicilien - onsdag 23 marzo

Utflykten till tempeldalen i lordags var toppen, forsta stoppet i Villa romana - ca 2000 kvm golv var tackta av mosaik med fantastiska bilder av djur, myter, manniskor osv.
Sedan vidare till tempeldalen - det mesta hade forstorts av kartagerna men en del stod kvar som hade overlevt jordbavningar under tusentals ar.

Sondag regnade det (igen) och Maj-Britt o jag tog bussen till Naxos dar vi promenerade mellan cafeer och restauranger o ot o drack. Ingen buss fanns nar vi skulle hem sa det fick bli taxi. Sen bjod jag Maj-Britt pa middag o TV hos mig. Hon bor i ett litet rum utan tv.

Mandag lektioner som vanligt, inget program, vi skulle ses senare pa kvallen pa en bar men jag var for trott o somnade.

Tisdag - eftermiddagen tillbringade jag tillsammans med Maj-Britt pa hennes balkong med en flaska vin i vantan pa foredraget som vi skulle ga pa senare. Det handlade om gamla myter och legender och jag forstod nastan allting. Var larare ar mycket duktig att forklara.

Idag ska vi aka direkt efter lektionerna till Syrakusa sa ingen mer uppdatering av bloggen idag.

Inga kommentarer: